Διαταραχή της φυσιολογικής ροής και της ρυθμικής διαμόρφωσης της ομιλίας η οποία είναι δυσανάλογη με την ηλικία του ατόμου. Υπάρχουν δύο είδη διαταραχών ροής:
α) Τραυλισμός
Ο τραυλισμός εμφανίζεται στις ηλικίες 3 έως 8 ετών και αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα συνεχίζει την εμφάνιση του και κατά την ενηλικίωση του ατόμου. Είναι πιο συχνός στα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια σε αναλογία 3:1 και τα αίτια του είναι είτε κληρονομικά, είτε ψυχογενή.
Συμπτώματα :
Τα συμπτώματα του τραυλισμού διακρίνονται σε πρωτογενή και δευτερογενή. Επίσης, διαφέρουν από άτομο σε άτομο και ποικίλουν σε ένταση.
1)Πρωτογενή
Επαναλήψεις ήχων ( π.χ πππππίτα)
Επιμήκυνση ήχων (π.χ φφφφφφφφαγητό)
Επανάληψη λέξεων (π.χ και – και – και )
Μπλοκαρίσματα (π.χ μπ………. μπαίνω)
2) Δευτερογενή
Εμφάνιση τικ
Κλείσιμο ματιών
Έντονο βλεφάρισμα
Εφίδρωση χεριών
Άγχος
Ντροπή
Φόβος
β) Ταχυλαλία
Η ταχυλαλία είναι μια επίσης διαταραχή της φυσιολογικής ροής της ομιλίας. Κύρια χαρακτηριστικά της είναι η υπερβολική ταχύτητα ομιλίας και η απουσία παύσεων.
Χαρακτηριστικά:
Υπερβολικά γρήγορη ταχύτητα ομιλίας
Απουσία παύσεων
Κακός συντονισμός αναπνοής
Παράληψη φωνημάτων-συλλαβών
Ακατάληπτη ομιλία από τρίτους
Πρόγραμμα Παρέμβασης:
Το πρόγραμμα παρέμβασης διαμορφώνεται έπειτα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης. Στόχος του προγράμματος παρέμβασης είναι η εκμάθηση της σωστής ομιλίας και τεχνικών αυτοελέγχου.
Διαταραχή της φυσιολογικής ροής και της ρυθμικής διαμόρφωσης της ομιλίας η οποία είναι δυσανάλογη με την ηλικία του ατόμου. Υπάρχουν δύο είδη διαταραχών ροής:
α) Τραυλισμός
Ο τραυλισμός εμφανίζεται στις ηλικίες 3 έως 8 ετών και αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα συνεχίζει την εμφάνιση του και κατά την ενηλικίωση του ατόμου. Είναι πιο συχνός στα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια σε αναλογία 3:1 και τα αίτια του είναι είτε κληρονομικά, είτε ψυχογενή.
Συμπτώματα :
Τα συμπτώματα του τραυλισμού διακρίνονται σε πρωτογενή και δευτερογενή. Επίσης, διαφέρουν από άτομο σε άτομο και ποικίλουν σε ένταση.
1)Πρωτογενή
2) Δευτερογενή
β) Ταχυλαλία
Η ταχυλαλία είναι μια επίσης διαταραχή της φυσιολογικής ροής της ομιλίας. Κύρια χαρακτηριστικά της είναι η υπερβολική ταχύτητα ομιλίας και η απουσία παύσεων.
Χαρακτηριστικά:
Πρόγραμμα Παρέμβασης:
Το πρόγραμμα παρέμβασης διαμορφώνεται έπειτα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης. Στόχος του προγράμματος παρέμβασης είναι η εκμάθηση της σωστής ομιλίας και τεχνικών αυτοελέγχου.